REGULAMIN SKLEPU

I DEFINICJE
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną,
której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach
Sklepu;
2. Konsument – zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z
przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
3. Przedsiębiorca Indywidualny – osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio z
prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada
ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej.
4. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
5. Regulamin – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży oraz zasady świadczenia
usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego naturanna.pl
6. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://naturanna.pl
za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
7. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta
pomiędzy naturanna.pl a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
9. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z
2014 r. poz. 827);
10. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu
usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
11. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

II POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem
https://naturanna.pl
2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną.
3. Sklep internetowy naturanna.pl działający pod adresem https://naturanna.pl prowadzony jest

przez NaturANNA Anna Buczyńska, ul. Tadeusza Rejtana 8, 83-330 Pępowo,NIP: 5832547378,
REGON: 362086350 , wpisaną do Ewidencji Gospodarczej.
4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
– zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
– warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
– zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu
Internetowego.
5. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system
teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
Przeglądarka internetowa
6. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp
do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu.
7. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, naturanna.pl zastrzega sobie możliwość
ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły
wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
8. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem
odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://naturanna.pl oraz pobrać go i sporządzić
jego wydruk.

III ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

1. Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest opcjonalna. Klient może złożyć zamówienie bez
dokonania rejestracji w Sklepie, po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacji.
Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego,
udostępnianego na jednej ze stron Sklepu
Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych
oznaczonych jako obowiązkowe.
Naturanna.pl może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również
może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem
natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
– podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub
nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
– dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w
szczególności dóbr osobistych innych klientów sklepu internetowego,
– dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez naturanna.pl za zachowania niezgodne z
obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w
dobre imię naturanna.pl
2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi
w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne
odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki
służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych
przesyłanych w Internecie.

3. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
– korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami
korzystania z sieci Internet.
– niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści
propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób
trzecich,
– korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w
szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
– niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego
niezamówionej informacji handlowej (spam),
– korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla
naturanna.pl,
– korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie
własnego użytku osobistego,

IV PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY

1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na
stronę internetową https://naturanna.pl i dokonać wyboru Towaru podejmując kolejne czynności
techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
2. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie
Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W
tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi
na stronie.
4. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych
danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego
Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych towarów lub usług, łącznej ceny oraz wszystkich
innych kosztów.
5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie
danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego
złożenie Zamówienia.
6. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu stanowią ofertę, w rozumieniu
art. 66 Kodeksu Cywilnego. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z
naturanna.pl Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
Umowę traktuje się za zawartą z momentem wpływu Zamówienia Klienta do systemu
informatycznego Sklepu Internetowego, pod warunkiem zgodności Zamówienia z Regulaminem.
Po zawarciu umowy, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich
istotnych elementów Zamówienia.
7. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
8. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem

odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://naturanna.pl oraz pobrać go i
sporządzić jego wydruk.
Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień
Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie Klientowi na podany adres e-mail oraz
poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Towar wydruku paragonu z kasy fiskalnej lub faktury
VAT.

V DOSTAWA

1. Dostawa Towarów jest ograniczona do krajów UE i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta
w trakcie składania Zamówienia.
2. Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest za pośrednictwem:Firm kurierskich
Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówionego towaru w naszym sklepie:
Dane kontaktowe:NaturANNA Anna Buczyńska, ul. Tadeusza Rejtana 8, 83-330 Pępowo, Polska, .
Koszty dostawy są automatycznie wyliczane na podstawie wagi towaru i wyświetlają się w
podsumowaniu Zamówienia.
4. Dostawy na terenie Polski realizowane są przez firmy kurierskie. Doręczenie następuje w ciągu
dwóch dni roboczych od nadania. Wysyłka (termin od złożenia zamówienia do nadania paczki/palety)
dla produktów dostępnych w magazynie wynosi 2-4 dni roboczych. W przypadku towarów na
zamówienie, termin wysyłki towaru podawany jest na stronie produktu. Termin wysyłki towaru liczy
się od dnia złożenia przez Klienta Zamówienia w przypadku płatności przelewem automatycznym lub
przy odbiorze oraz od dnia zaksięgowania wpłaty w przypadku płatności przelewem tradycyjnym.
5. Uszkodzenia Towaru powstałe podczas dostawy.
W przypadku konsumenckiego zakupu na odległość nasz Sklep zawsze ponosi ryzyko przypadkowego
uszkodzenia lub utraty towaru w transporcie. Jeżeli towary zostaną dostarczone z oczywistymi
uszkodzeniami, powstałymi w czasie transportu, uprzejmie prosimy o możliwie jak najszybsze
zgłoszenie takiej wady u doręczyciela i kontakt z nami. Opóźnienie w zgłoszeniu takiej reklamacji lub
nawiązaniu kontaktu nie ma żadnych konsekwencji dla Państwa ustawowych roszczeń i ich
zaspokojenia, w szczególności dla Państwa praw z tytułu ustawowej rękojmi za wady (pkt. VIII
Regulaminu). Szybsze zgłoszenie zauważonych uszkodzeń, powstałych podczas transportu stanowi
dla nas pomoc przy dochodzeniu naszych własnych roszczeń wobec przewoźnika lub ubezpieczyciela
transportu.
W przypadku Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym:
ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty Towaru przechodzi ze Sklepu internetowego na
kupującego w momencie powierzenia Towaru przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy
danego rodzaju, bądź wyznaczonej przez kupującego osobie lub firmie kurierskiej.

VI CENY I METODY PŁATNOŚCI
1. Ceny Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek
VAT, cła oraz wszelkie inne składniki.
2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:

– przelewem
– za pobraniem
– przelewy24

VII KONSUMENCKIE PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Umowy sprzedaży zawierane przez Internet są umowami zawieranymi na odległość w myśl
ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, z uwagi na co Kupującemu będącemu
konsumentem, w przypadkach oraz na zasadach określonych ww. ustawą przysługuje prawo do
odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży, w terminie 14 dni od daty dostarczenia towaru bez
podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy, zawierające w szczególności informacje o sposobie i
terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz o kosztach zwrotu rzeczy w przypadku
odstąpienia od umowy, które ponosi Konsument, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
1. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być połączone z fizycznym zwrotem towaru. Do
odstąpienia od umowy konsument może posłużyć się formularzem odstąpienia od umowy. W
przypadku odstąpienia od umowy koszt zwrotu towaru ponosi Kupujący. W przypadku
odstąpienia od umowy Sprzedający zobowiązany jest zwrócić Kupującemu kwotę równą cenie
zakupu zwracanego sprzętu oraz koszty dostarczenia rzeczy z tym zastrzeżeniem, że w
przypadku, gdy konsument wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę (Sprzedającego), przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
2. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu
takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba, że konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Miejscowość, data

………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)

Nazwa i adres przedsiębiorcy

Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa

Ja/My (*)……………………………….niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu

od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ……………………………………..
umowy dostawy następujących rzeczy(*) …………………………………………………………..
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej
usługi(*)………………………………………………………………………………………………….
Data zawarcia umowy
1/odbioru
2(*)…………………………………………………………

……………………………………

Podpis konsumenta(-ów)

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat Dane kontaktowe NaturANNA Anna Buczyńska ul. Tadeusza Rejtana 8, 83-330 Pępowo,
naturanna.anna.buczynska@gmail.com , Telefon: 795324726

VIII REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW
Dotyczy Klienta będącego Konsumentem:
Zobowiązani jesteśmy dostarczyć towar wolny od wad. Obowiązuje ustawowe prawo
odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia za wady) w zakresie określonym w art. 556
oraz art. 556[1]-556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
Reklamacje można składać:
– na piśmie na adres: NaturANNA Anna Buczyńska ul. Tadeusza Rejtana 8, 83-330 Pępowo
– za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: naturanna.anna.buczynska@gmail.com
W składanej reklamacji zaleca się (1) podanie informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) określenie żądania dotyczącego sposobu
usunięcia wady (wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
– o ile wada jest istotna); oraz (3) podanie danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi
to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sklep. Określone w zdaniu poprzednim zalecenia mają
formę jedynie niezobowiązujących wskazówek i w żaden sposób nie wpływają na skuteczność
reklamacji złożonych z pominięciem podania zalecanych informacji.

Dotyczy Klienta będącego Konsumentem
Kupujący niebędący jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym traci uprawnienia
z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i
nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero
później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. W przypadku braku
zawiadomienia o wadzie, towar uznaje się za przyjęty. Powyższe nie obowiązuje w przypadku
podstępnego przemilczenia przez nas wady. Reklamacje można składać pisemnie na adres Sklepu
oraz drogą elektroniczną.

IX REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. naturanna.pl podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu
internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się
usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
2. Klient może powiadomić nas o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu
serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy
zgłaszać drogą elektroniczną na adres: naturanna.anna.buczynska@gmail.com
3. W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu
internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.
4. Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia jej złożenia.

X POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
1. Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć
miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
– Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr
4, poz. 25 ze zm.).
– Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy
sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie
Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
(Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
– Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów między
Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości
skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia
roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach

internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym:
https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.

XI POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według
obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy naturanna. a Klientem, który nie jest
Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na naszą siedzibę.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego
Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących
przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

Shopping Cart